Az elektromos autók karbantartása

Az elektromos autók karbantartása

Az elektromos autók karbantartása: lényegesen kevesebb alkatrész forog és kopik. Egy elektromos autónak még váltója sincs.

Az elektromos autó környezetbarát, a zökkenőmentes és kényelmes vezetés, és az elektromos áram és az üzemanyag közötti nagy árkülönbség miatt nagyon vonzó az üzemeltetési költségek tekintetében. Ok arra, hogy búcsút mondj a benzines autónak, és átállj egy teljesen elektromos autóra. De mi a helyzet az elektromos autó karbantartásával?


Kezdjük azokkal a fő okokkal, amelyek miatt egy hagyományos üzemanyaggal működő autónak karbantartásra van szüksége. Először is azért, mert sok forgó alkatrészt tartalmaz. Egy modern belsőégésű motor (ICE) nagyon bonyolult, számtalan mozgó alkatrész és aprólékos részletek, hogy a motor a lehető legzökkenőmentesebben és leghatékonyabban működjön, ugyanakkor a legszigorúbb károsanyag-kibocsátási előírásoknak is megfeleljen.

A legtöbb mozgó alkatrész kopásnak van kitéve, ezért kenésre van szükségük. A hőfejlődés miatt számos alkatrészt hűteni is kell. A hűtőfolyadékot és a motorolajat azonban idővel cserélni kell. Ez vonatkozik az olajok és üzemanyagok szűrőrendszereire is. A kopás és az öregedés miatt vannak olyan alkatrészek is, amelyek idővel tönkremehetnek, és amelyeket elővigyázatosságból ki kell cserélni.

Az elektromos autó kevésbé bonyolult

Egy villanymotorral hajtott elektromos autóban mindezek nincsenek meg. Az elektromos motor technológiája egyrészt rendkívül fejlett, másrészt lényegesen kevésbé bonyolult, mint egy belső égésű motoré. Lényegesen kevesebb alkatrész forog és kopik. Egy elektromos autónak még váltója sincs. Az EV-knek sokkal kevesebb olyan alkatrészük van, amelyet hűteni és kenni kell. Egy elektromos autóban nincsenek folyadékok, amelyeket idővel cserélni kell.

Regeneratív fékezés

Egy elektromos autó fékei is kevésbé kopnak, mint egy hagyományos üzemanyaggal működő autóé. Ennek oka, hogy az elektromos autó regeneratív fékrendszerrel rendelkezik. Amint leveszed a lábad a gázpedálról, az elektromos motor közvetlenül generátorként működik. Felhasználja a gurulás közben felszabaduló mozgási energiát, és azonnal elkezdi tölteni az akkumulátort. A kiválasztott üzemmódtól függően ez fékező hatást fejt ki, aminek hatására az autó a szokásosnál gyorsabban lassul le. Ennek eredményeként, különösen városi forgalomban nem kell olyan gyakran használnod a fékpedált, és a fékbetétek és féktárcsák is kevésbé gyorsan kopnak.

Gondtalan vezetés kedvező költségek mellett

A válasz tehát egyértelmű: mindezek együttesen kedvező költségeket eredményeznek egy elektromos autó esetében. Másrészt viszont mindenféle más dolgot is ellenőrizni kell az elektromos autó rendszeres karbantartása során, és ehhez szakemberekre van szükség. Gondoljunk például a fejlett nagyfeszültségű rendszerre és a szigorú biztonsági követelményekre.

Az elektromos MG modellek karbantartási időközét 24 000 kilométerben vagy évente egyszer határozzák meg. Minden MG modellhez alapfelszereltségként 7 év/150 000 kilométeres gyártói garancia jár. A garancia természetesen átruházható a következő tulajdonosra, és a teljes járműre vonatkozik, beleértve a lítium-ion akkumulátorokat és az elektromos motort is.

És végül, de nem utolsósorban: egy új MG megvásárlásakor a vásárlók a regisztrációt követő első évben ingyenes közúti segítségnyújtásra (assistance) jogosultak. Azonban minden egyes alkalommal, amikor egy MG-t egy hivatalos MG szervizben szervizelnek, a közúti segítségnyújtás egy évvel meghosszabbodik, ingyenesen, legfeljebb hét egymást követő évben.