Az MG plug-in hybrid hajtáslánca

Az MG plug-in hybrid hajtáslánca

Az MG megkezdte az új MG EHS Plug-in Hybrid szállítását. Ez a második MG modell, amelyet a Európában kínálnak, és az első, amelyet plug-in hibrid hajtáslánccal szerelnek fel, ez az MG plug-in hybrid hajtáslánca.

MG Plug-in Hybrid hajtáslánc
MG Plug-in Hybrid hajtáslánc

De hogyan is működik valójában, és milyen előnyei vannak ennek a technológiának? Vessünk rá egy pillantást. A plug-in hibridet egy belsőégésű motor és egy villanymotor hajtja, akárcsak egy hagyományos hibrid autót. Az elektromos motor optimális támogatást nyújt a belső égésű motornak, hogy minimalizálja az üzemanyag-fogyasztást és a CO2-kibocsátást.

A fő különbség a hagyományos hibridekhez képest azonban a plug-in hibridek sokkal nagyobb akkumulátora. Ezért az autó sokkal hosszabb távolságon és nagyobb sebességgel képes teljesen elektromos meghajtásra. Az akkumulátort is konnektorral kell tölteni, mint egy 100%-ban elektromos járműnél.

MG elektromos hibrid rendszer

A plug-in hibrid hajtásrendszer különböző konfigurációi lehetségesek. Az MG EHS Plug-in Hybrid esetében a saját fejlesztésű hajtáslánc egy bevált 1,5 literes turbós benzinmotort (119 kW/162 LE és 250 Nm) használ, amelyhez egy erős villanymotor (90 kW/122 LE és 230 Nm) kapcsolódik. A hajtóerő az első kerekekre hat.

MG EHS sebességváltó
MG EHS sebességváltó

A fejlett hajtáslánc egyik különlegessége a sebességváltó. A benzinmotor 6 fokozatú automata sebességváltóval továbbítja a nyomatékot. Eközben az elektromotor egy négy fokozatú elektronikus hajtóművön keresztül továbbítja erejét. Ezek együtt egy 10 fokozatú automata sebességváltót alkotnak.

Ez a technológia lehetővé teszi a jármű számára az ideális fokozat kiválasztását, valamint a fokozatváltást zökkenőmentesen és gyorsan, minden körülmények között átlagon felüli hatékonyságot biztosítva.

Vezetési élmény

Az MG EHS Plug-in Hybrid egy vadonatúj, intelligens hibrid vezérlőegységgel (HCU) is fel van szerelve. Ez az egység felismeri a különböző terepviszonyokat. Képes megtanulni a vezetési viselkedést is, hogy a lehető leghatékonyabban ossza el a két erőforrás teljesítményét. És minél többet vezetsz, annál intelligensebbé válik a rendszer.

MG PHEV hajtáslánc
MG PHEV hajtáslánc

A hajtásrendszer működését a kiválasztott vezetési mód (Auto és EV) is meghatározza. A legsportosabb üzemmódban mindkét erőforrás maximális, kombinált teljesítménye 190 kW (258 LE) és 490 Nm nyomaték jut az első kerekekre. Ez lehetővé teszi, hogy a tágas SUV mindössze 6,9 másodperc alatt gyorsuljon 0-100 km/h-ról. Az MG fejlett hajtásrendszere nemcsak kiváló üzemanyag-fogyasztási adatokat és alacsony CO2-kibocsátást nyújt, de valódi vezetési élményt is garantál.

Tisztán elektromos

Az EV üzemmódban, amelyet egyszerűen egy gombnyomással aktiválhat, utasítja a hajtásrendszert, hogy csak az elektromos motort használja. Teljesen feltöltött akkumulátorral az MG EHS Plug-in Hybrid akár 52 kilométert is megtehet tisztán elektromosan, így a WLTP vizsgálati módszer szerint károsanyag-kibocsátás nélkül. Ez több, mint az európaiak által naponta átlagosan megtett mintegy 40 kilométer. A végsebesség EV üzemmódban elektronikusan 130 km/h-ra van korlátozva. Egyébként a SUV 190 km/h-ra gyorsul fel.

MG EHS modell töltése
MG EHS modell töltése

Akkumulátor és töltés

Az MG EHS Plug-in Hybrid akkumulátora 16,6 kWh kapacitású. A 3,7 kW-os fedélzeti töltővel az akkumulátor teljes feltöltése egy nyilvános (váltóáramú) töltőponton körülbelül 4,5 órát vesz igénybe. A plug-in hibrid SUV regeneratív fékrendszerrel is fel van szerelve.

Ez tárolja a lassítás során felszabaduló energiát, és újra felhasználja azt az akkumulátor hatótávolságának optimalizálására vagy az üzemanyag-fogyasztás további csökkentésére.

Emellett az akkumulátor menet közben is tölthető a benzinmotor segítségével. Ez azonban plusz üzemanyagköltséggel jár. De megoldást kínál arra az esetre, ha később tisztán elektromos meghajtással szeretne haladni az útvonalon. Például, ha egy alacsony károsanyag-kibocsátású zónába kell belépnie, vagy ha csendesen szeretne áthajtani a lakott területen.

Kezedben a döntés

Az MG plug-in hybrid hajtáslánca segítségével, teli üzemanyagtartállyal és feltöltött akkumulátorral két, együtt vagy egymástól függetlenül működő energiaforrás előnyeit élvezheted. De ne feledd: a plug-in hibrid rendszer működése a kiválasztott vezetési módtól függ, amelyet Te választhatsz meg. Olyan ez, mint egy kerekeken guruló energiagazdálkodási rendszer, amelyet az intelligens HCU segítségével az igényeid szerint üzemeltethetsz.

Te döntöd el, hogy a maximális teljesítményt a legsportosabb vezetési módban szeretnéd-e használni. Vagy a teljesen elektromos vezetést választod. Mindez a gyakorlatban hatással van a tényleges üzemanyag-fogyasztásra.

Mindent egybevetve az MG EHS Plug-in Hybrid a WLTP-teszt szerint 1,9 l/100 km-es átlagfogyasztást kínál. Ez mindössze 43 g/km átlagos CO2-kibocsátásnak felel meg.

Az MG plug-in hybrid hajtáslánca mindkét világból a legjobbat kínálja

Fejlett hajtásláncával a tágas és progresszív MG EHS Plug-in Hybrid mindkét világból a legjobbat kínálja. 100%-ban károsanyag-kibocsátásmentes mobilitást kínál, anélkül hogy túl sokat kellene aggódnod a hatótávolság miatt. Valamint anélkül, hogy kompromisszumot kötnöd a belső tér, a vezetési élmény, a biztonság és a funkcionalitás terén. És ne feledd, az MG EHS Plug-in Hybrid akár 1500 kg-os utánfutót is vontathat.

Az új MG EHS Plug-in Hybrid egyre több országban kapható. Így például Norvégiában, Izlandon, Dániában, Hollandiában, Belgiumban, Luxemburgban, Franciaországban, Ausztriában és Németországban. 2022. szeptembertől elérhető Magyarországon is.